Loukaskorpi lähtee ehdolle eduskuntavaaleihin

Tampereen apulaispormestari Johanna Loukaskorpi lähtee SDP:n ehdokkaaksi eduskuntavaaleihin. 44-vuotias Loukaskorpi on koulutukseltaan filosofian maisteri.

Ennen valintaansa hyvinvoinnin palvelualueen apulaispormestariksi hän toimi peruskoulun äidinkielen ja kirjallisuuden lehtorina. Tampereen kaupunginvaltuutettu Loukaskorpi on ollut vuodesta 2008.


Loukaskorpi lupautui viime viikolla ehdokkaaksi Pirkanmaalla SDP:n puheenjohtaja Antti Rinteen ja puoluesihteeri Antton Rönnholmin pyydettyä häntä. SDP:n Pirkanmaan piirin toiminnanjohtaja Harri Sandell on erittäin tyytyväinen Loukaskorven päätökseen.

Johanna tuo ehdokaslistallemme kaivattua kasvatus- ja opetusalan asiantuntemusta, Sandell kertoo.
Olen iloinen siitä, kuinka moni ihminen on osoittanut minulle tukensa ja toivonut ehdokkuuttani. Vaaleissa valitaan Suomen suunta ja on hienoa olla mukana kirittämässä SDP vaalivoittoon Pirkanmaalla, toteaa Loukaskorpi.

Loukaskorvelle koulutukseen, hyvinvointiin ja sosiaalipolitiikkaan liittyvät asiat ovat tärkeitä. Apulaispormestarina ja opettajana hän on nähnyt, kuinka oleellista on huolehtia peruspalveluista ja pitää kaikki ihmiset mukana.

On panostettava peruskouluun ja turvattava lasten ja nuorten koulutuksellinen tasa-arvo. Nuorten syrjäytymisen ehkäisemiseksi SDP haluaa laajentaa oppivelvollisuutta toiselle asteelle ja varmistaa kaikille nuorille yhteiskunnan vaatima osaaminen, Loukaskorpi sanoo.

Tulevalla vaalikaudella on aloitettava sosiaaliturvan uudistus, joka takaa jokaiselle ihmiselle riittävän toimeentulon, tarvittavat palvelut sekä purkaa etuuksiin liittyviä tukiloukkuja.

Loukaskorpi painottaa, että myös kulttuurin valtion rahoitusta on lisättävä. Prosentti valtion budjetista taiteen rahoitukseen on askel hyvinvoivempaan Suomeen.

Lisätiedot

Johanna Loukaskorpi
Puh. 050 366 7236

SDP:n Pirkanmaan piiri
Harri Sandell
Puh. 050 5164139

Aleksovski ilmoittaa eroavansa kaupunginhallituksesta

Tampereen Sdp:n valtuustoryhmä ja Atanas Aleksovski ovat käsitelleet hyvässä yhteisymmärryksessä Aleksovskin asemaa Pirkanmaan käräjäoikeuden antaman tuomion jälkeen. Aleksovski on ilmoittanut eroavansa kaupunginhallituksen ja sen konsernijaoston luottamustehtävistä. Hän on tehnyt ratkaisunsa puolueen edun vuoksi. Kaupunginvaltuusto täyttää avautuvat luottamustehtävät aikaisintaan helmikuun kokouksessa.

Aleksovski on ilmoittanut tyytymättömyytensä käräjäoikeuden tuomioon ja valittaa päätöksestä hovioikeuteen. Oikeusprosessi on kesken, joten tällä hetkellä ei ole lainvoimaista päätöstä. Vasta lainvoimaisen päätöksen jälkeen valtuustoryhmä arvioi Aleksovskin asemaa kaupunginvaltuutettuna. Aleksovski jatkaa kaupunginvaltuutettuna.

Lisätietoja

Valtuustoryhmän pj. Pekka Salmi
Puh. 050 565 8898